Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Thursday, January 11, 2007

Gratineret fisk a la Camilla Plum



Denne fiskeret er inspireret af Camilla Plum, som skrev om gratineret fisk a la mornay engang i Politikens Lørdags- eller Søndagsliv. Jeg husker ikke retten præcist, men jeg har gjort følgende: I bunden af et ildfast fad lægges spinat (her er brugt frisk spinat), ovenpå finthakket rødløg, persille og salt og peber. Ovenpå lægges fisken (denne er japansk isingfillet). Salt og peber på igen. Fløde. Masser af parmesan og lidt smørklatter. Ind i ovnen med staniol over i 15 minutter. Af med staniolen og 5 minutter ekstra, så det lige bliver lidt brunt/gratineret på toppen. Her serveret med almindelige ris og salat med olie, hvidvinseddike og sennepsdressing. Det smagte lige så godt, som det ser ud!
Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home