Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Thursday, August 05, 2010

Simpelt, men godt

Dagens hurtige hverdagsaftensmad bestod af et italiensk inspireret to-retters måltid under mottoet "simpelt, men godt".

Tortellini med ricotta- og spinatfyld og pesto. Desværre ikke hjemmelavet pesto. Denne pesto var fra Irmas køledisk, og den var faktisk ikke noget at råbe hurra for. Den var sådan lidt for syrlig i det, men okay. Når bare pastaen er kogt ordentligt og saltet fint, så går det an som en lille forret (primo).

Som hovedret (secondo) havde jeg valgt økologiske svinekoteletter (også fra Irma), og de overraskede i både smag og saftighed. Jeg stegte dem på panden med rosmarin og salt - simpelt og godt. Til slut kogte jeg lige panden af med lidt rødvin. Et af mine absolutte svage punkter er - lyder måske lidt ulækkert - stegesky. Jeg ved næsten ikke noget bedre end, når jeg egentlig er færdig med at spise, at sidde og dyppe lækkert brød (dette: Bo Bechs friskbagte brød) i skyen. Et lille squeez citron på koteletten gør det nammenam. Tilbehøret (contorno) var noget så usexet, men dog meget sunde og rige på antioxidanter: dampet broccoli. Tilpas tilsmagt med salt er det sågar noget ungerne også slubrer i sig.

Så mangler vi bare desserten. Og det var der desværre ikke noget af på denne helt almindelige torsdag aften. Og drikkevarerne: Det blev bare til apolinaris (skørt ord for vand med brus).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home