Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Saturday, December 30, 2006

Efter julemad

Når man så har smæsket sig i andres lækkerier, som jeg har i juledagene, begyndte jeg altså at få lidt kokkereringsabstinenser. Derfor har jeg de sidste par dage lavet følgende.


Her har vi en svinemørbrad rullet i salt, peber og finthakket hvidløg omviklet med parmaskinke, som derpå er stegt ved 180 grader i ca. 20 minutter. Hertil gulerødder vichy: gulerødde, esdragon, salt, peber, smør og lidt vand. Simre simre til gulerødderne er møre. Salat med dressing af olie, hvidvinseddike, sennep, salt og lidt piskefløde.





Her har vi så fennikel, som er skåret i skiver/kvarte og lagt i et ildfast fad tilsat 1 dl bouillon, 2 dl fløde, salt og peber og drysset med parmesan i ovnen på 180 grader i 20-25 minutter. Kødboller af oksekød med beef jerk seasoning, æg, havregryn og mælk, salt og peber, stegt på panden som små kødboller. Salat som ovenfor.
Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home