Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Wednesday, November 29, 2006

Kylling og polenta

Man tager et kyllingebryst og skærer en lomme i det. Lommen fyldes med mozzarella, og kødet lukkes sammen og pakkes ind i luftørret skinke. Det kommer i ovnen i ca. 25 minutter ved 200 grader. Polenta (jeg har brugt minutpolenta fra Irma) laves efter anvisningen og hældes til afkøling i et fad. Efter lidt tid er polenta'en støknet, og man tager en ske og former kugler, som lægges på et oliesmurt ildfast fad. Overdrysses med mozzarella (helst gorgonzola - men det havde jeg ikke i dag), og det sættes i ovnen i ca. 10 minutter. Det grønne tilbehør består af squash i tern, en enkelt gulerød i tern og tomater i tern. De to første sauteres først, og tomaterne tilsættes. Smages til med salt og peber.

Alt i alt ca. 40 minutter. Men så kan man altså også lave andre ting, mens tingene er i ovnen ...


 Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home