Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Sunday, November 26, 2006

Boller i karry, pasta og hakkebøffer

Boller i karry lavet i et skønt samarbejde mellem chefkok og gæste-chefkok. Farsen røres af hakket kalv og flæsk med salt, peber, æg, lidt mel og mælk. I en sauterpande sauteres løg, og karry og gul karrypasta brændes af. Tilsæt lidt finthakket æble og mel. Lad hønsebouillon koge i en gryde, mens risene koger i en anden gryde. Form farsen til boller og kog i bouillonen, til de hopper op til overfladet. Bollerne fra. Hæld bouillon i sauterpanden og lav sovsen. Lad koge op, smag til med salt og peber. Hæld bollerne i sovsen og server til dampende varme ris (her jasmin-). Det smager nu godt engang imellem med en omgang boller i karry - og det er altså overraskende børnevenlig mad. Mums.


Kæmpe-tortellini med skinke og flødesauce. Skinke svitses i lidt smør. Tilsæt fløde og lidt dobbeltkoncentreret tomatpuré (fra Mutti fx) og lad det koge lidt. Smag til med salt og peber og lidt oregano. Kog tortellini (disse er kæmpe fra Føtex, som også har fantastisk italiensk kogt skinke) og hæld flødesaucen over.



Hakkebøf, salat og hvidløgsflûte. Hakkebøffen steges, som man synes, krydres med salt og peber eller andet. Salaten her er med spæde salatblade og gedefeta med balsamico-olivenolie-dressing. Hvidløgsflûte findes på frys og varmes i ovnen - tak til gæstekokken for denne eye opener!



Penne med tomat-aubergine-sauce. Firmagaver kan komme til sin ret på de mest fantastiske tidspunkter. Italienerne er gode til at lave præfabrikkerede sovser, og denne var ingen undtagelse. De Cecco-penne kogt al dente, og så er den middag hjemme. Parmesan fra Milano (jeg købte et stort stykke, som jeg har skåret i små stykker og smidt i fryseren, og som jeg så tager op og putter i køleskabet efter behov).

 Posted by Picasa

4 Comments:

At 10:39 PM, Blogger SW said...

MMMMM - boller i karry - I like:-)

 
At 7:22 AM, Anonymous Reklamegaver said...

thanks for sharing!

 
At 10:06 AM, Anonymous Firmagaver said...

god mad, der gør mig sulten haha

 
At 5:49 AM, Anonymous Firmagaver said...

sikkert de er lækre fra det ser ud

 

Post a Comment

<< Home