Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Monday, November 06, 2006

Populus Lasiocarpa

På mit lynvisit i Milano faldt jeg over dette træ:






Som det ses, var bladene enormt store. Jeg havde aldrig set sådan et træ før. Det viser sig, at træet var en rabarberpoppel (Populus Lasiocarpa). Der findes ikke mange billeder af træet på internettet, så jeg vil tillade mig et lille sidespring på min blog for at bidrage til udbredelsen af dette træ.

Lidt om rabarberpoplen: Den stammer fra Kina. Der findes han- og hun-træer - jeg tror nok, at jeg har afbilledet et hun-træ? Og ret meget mere ved jeg ikke. Men hvis nogen ved noget mere, er de velkomne til at skrive en kommentar. Nu er der i hvert fald nogle fine billeder af den. Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home