Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Wednesday, October 25, 2006

En middag på Grand Hotel, Milano

På en stor boulevard ved en kanal et mørkt sted i Milano er der en baggård. I denne baggård finder man Grand Hotel Pub. Navnet er bestemt ikke sigende for stedet. Og havde jeg ikke haft en lokal guide, havde jeg aldrig fundet stedet. I bedste italienerstil havde vi bestilt bord til kl. 20-20.15, men vi ankom først kl. 21. Heldigvis var bordet ikke blevet givet væk til andre. Og heldigvis var maden mere end værd at vente på. Adressen er Via A. Sforza 75, hvis I skulle være så heldige at være i nabolaget.


Primo: Tagliolini con funghi porcini
(tagliolini med karl johan-svampe)
Det smagte virkelig godt. Svampene var smagfulde, og olien, der var brugt, var rigtig god. Frisk og lækker pasta. En virkelig skøn forret.


Secondo: Coniglio con olive di Garda
(kanin med oliven fra Garda)
Kaninen var veltilberedt, smagfuld, saftig og skøn. Den brunlige sauce, man ser, smagte, som havde den kogt i timevis (hviklet den sikkert også havde)


Dolce: Semifreddo ai tre cioccolati con salsa di caffè
(is på tre slags chokolader med kaffesauce)
Semifreddo er strengt taget en is, der ikke er så iskold som is. Men det er stadig ikke helt lykkes mig at forstå forskellen - for man tager vel bare isen ud lidt længere tid før man serverer den?

 Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home