Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Tuesday, October 03, 2006

Lidt blandet fra de sidste dage

Skynder mig ind ad døren efter en lang dag på arbejdet. Sætter vand over i en stor gryde. I en anden gryde smelter jeg lidt smør og tilsætter italiensk skinke. Lader lige simre lidt. I med fløde og ærter. Koger lige op. Pastaen koges. Bland sovs og pasta - her serveret med parmesan. Nemt og hurtigt.




Hvis man virkelig er underskudsagtig, så er det jo godt, at Cofoco findes. Her farseret poullardbryst, ratatouille af auberginer, squash, tomater, hvidvinsbraiseret fenikkel og kartoffelpuré.

Til dessert fik jeg Cofocos tiramisú, men den vil jeg altså ikke anbefale. Savoiardi-kiksene smagte, som om de var vædet i vand, og mascarponecremen var meget sød og virkede ikke, som om den havde set skyggen af mascarpone. Min egen tiramisú ER altså bedre.



I dag stod den på steak au poivre et frites. Nam nam. Grønne syltede peberkorn i en morter. På kødet. Brun kødet og steg bøfferne efter humør. Væk med bøfferne. På med cognac. Flambere. På med rødvin. Lad alkoholen fordampe. Dijon og tomatpuré og fløde. Simre simre. Smage til med salt og peber. (Pommes frites'ne er ikke hjemmelavet ...)

 Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home