Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Saturday, July 01, 2006

Jämtland char

Her er billede af maden fra torsdag aften.



Stærkt inspireret af en opskrift i Rocky Food tog jeg nogle rødspættefileter og vendte dem i mel og stegte dem i rigeligt med smør og krydrede dem med salt og peber. Af panden, over på et fad, ind i ovnen ved ca. 100 grader med staniol over. Forårsløg blev smidt på den varme pande, hvidvin blev tilsat. Da alkoholen varfordampet, blev Philadelphia tilsat. Det røres godt ud. Lidt piskefløde tilsættes, og det koger op. Smag til med salt og peber. Over fisken; pynt med purløg. Her serveret med nye danske kartofler og salat af rucola og romaine med en dressing af olivenolie, indkogt balsamico og salt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home