Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Thursday, March 06, 2014

Min livret

Min altime favorit er og bliver bare lasagne!! Jeg elsker det, og nogle gange tror jeg, at jeg i et tidligere liv må have været i familie med Garfield.
 
Jeg hører tit travle familiemennesker sværge, at de er trætte af lasagne, fordi de bare spiser det helt vildt tid, fordi det er en nem ret. Jeg har aldrig helt forstået det nemme i det.
 
I mit barndomshjem var lasagne et weekendprojekt. Hjemmelavede lasagneplader tager sin tid. Hjemmelavet kødsovs tager sin tid. Og bechamel skal jo også lige laves. Dertil kommer opvasken efterfølgende!
 
I dag forbarmede jeg mig alligevel. Og selvom kødsovsen ikke fik mere end en time boblende i gryden, og lasagnepladerne var de friske fra Irma og ikke de hjemmelavede, ja, så var nydelsen enorm, da jeg to timer efter at være kommet hjem kunne sætte tænderne i herlighederne.
 
(og pssst - menuen står på det samme i morgen, for vi spiste ikke op!)
 




1 Comments:

At 7:16 AM, Anonymous lone said...

Min livret er også hjemmelavet lasagne jeg laver 4 brædepander lasagne hver gang så skære jeg det i mindre stykker og læger det i fryseren så kan jeg tage det op de dage jeg har travlt og så stadig få min livret på de travle dage (-:

 

Post a Comment

<< Home