Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Saturday, July 01, 2006

Hakkebøf med salat


Man skal altså ikke undervurdere hakkebøffen. I min familie har "hakkebøf med salat" ofte været svaret på det evigt tilbagevendende spørgsmål "hvad skal vi spise i aften?". Men faktisk var der gået al for lang tid, siden jeg sidst havde fået en dejlig hakkebøf med salat. Det er der nu rådet bod på. Så i går lavede jeg hakkebøf af friskhakket oksekød. Her serveret med pommes frites og en grøn salat med Kirks økologiske gedefeta, som smager helt skønt.

Desserten stod på Hansens flødeis, men det er der desværre ikke billeder af. Varianterne var chokolade med chokoladestykker, jordbær og nougat - toppet med nye danske økologiske jordbær. Mmmm.

Og apropos jordbær: Denne sommer lader til at være helt perfekt til jordbær. Jeg ved ikke rigtig noget om jordbær, men jeg tror, at det varme og ikke regnfulde vejr er guf for de små nødder. Jeg har aldrig set så mange flotte jordbær rundt omkring som i år. Så det er bare om at nyde det, så længe det varer ...

4 Comments:

At 4:38 PM, Blogger Visit Thomas said...

Øj, man bliver sulten af den her blog:-)

 
At 9:40 PM, Blogger cyclonebill said...

Har du selv lavet pomfritterne? Hvis ja, hvordan?

 
At 9:53 PM, Blogger Elnif said...

Nej, jeg har ikke lavet pommes frites helt selv. Jeg har købt Pommes Slim i Føtex (de er vist fra Chef des pommes - i en blå pose) og så varmet dem efter anvisningen i ovnen. De smager fint.

 
At 10:25 PM, Blogger cyclonebill said...

Nåeh... jeg spiser også masser af købe-pommes. Dine så bare sådan lidt hjemmelavede ud!

 

Post a Comment

<< Home