Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Tuesday, July 18, 2006

Tyrkiet rundt på Gl. Kongevej

I går indtog jeg min aftensmad på Topkapi. Maden er fin og billig - uden de store overraskelser. Vi valgte en Tyrkiet rundt-menu, som bestod af følgende småretter:


FORRETTER
*Sak suka - ovnstegte auberginer, grøn peber m.v.
*Sarma - vinbladsruller med fyld af kød, ris, pinjekerner
*Sigara Böregi - osteruller
*Tyrkisk bondesalat - tomater, løg, persille, fetaost m.v.
*Tzatziki - yoghurt med hvidløg & agurk
*Kalamaris - blæksprutteringe


HOVEDRETTER
*Shish kebab - kalvekød på spyd
*Pirzola - lammekoteletter
*Tavuk - kyllingefilet*Karisik köfte - hakket lammekød, krydret på tyrkisk vis

serveret med bulgur, salat & dressing


DESSERT
*Baklava - søde valnøddekager og is

Aftenkaffen blev indtaget på Riccos i Istedgade, hvor jeg nød en lille caffè latte to go.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home