Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Tuesday, March 22, 2011

Lynhurtig spaghetti

Jeg er gået lidt død i madlavningen for tiden. En alt for lang vinter med alt for korte eftermiddage og aftener har ikke efterladt meget inspiration og motivation, men det vender forhåbentlig i takt med, at dagene bliver længere og lysere.

En af mine idéer er i hvert fald at kaste mig ud i nyere retter, ikke skele så meget til, om det mon er et hit hos de mindste og så satse på hurtige, sunde og velsmagende retter.

Dagens ret fik jeg inspiration til i noget - for mig - så eksotisk som magasinet Fit Living. Den består af spaghetti med spinat. Jeg har twistet den med lidt fløde i forhold til Fit Living, for jeg synes, fløde og spinat klæder hinanden ualmindeligt godt.

Fremgangsmåde:
Mens vandet og pastaen koger, svitses finthakket hvidløg. Lige inden det tager farve, tilsættes en bunke friske spinatblade, som lige akkurat falder sammen. På med lidt fløde, kort opkog og af varmen. Smag til med salt og peber. Når spaghettien er al dente, hældes vandet fra, og pastaen smides over i spinat-fløden og vendes. Server med friskrevet parmesan (og chiliflager for ekstra bid!).
Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home