Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Thursday, October 28, 2010

Halloweenmuffins

Jeg er altså temmelig skuffet over resultatet. Inden i mit hoved havde jeg en klar forestilling om, hvordan de her små halloweenmuffins skulle se ud på en helt bestem måde. Men det kom de altså så bare ikke til.






Sådan her er de lavet:

175 g sukker og 125 g blødt smør er pisket sammen med en el-pisker.

Derefter er 2 æg - et ad gangen tilsat, mens der stadig piskes med el-piskeren.

Og så: 1 dl mælk, 150 g mel, 1 tsk. vanillesukker og 2 spsk. god, mørk kakao - stadig piske piske.

Til sidst 1 tsk. bagepulver, hvor man så vender det forsigt med en dejskraber.

Fordel i 20 muffinforme og bag ved 175 grader i ca. 15 minutter.

***

Glasuren er lavet orange med gulerodssaft og flormelis. Den mørke er kakao, flormelis og vand.

***
Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home