Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Monday, August 30, 2010

Bonkringle

I dag var jeg den lykkelige indehaver af boner for 1000 kroner (1028 for at være helt præcis) til bageren, og det udløser altså en bonkringle. Prøv selv at google "bonkringle". Ret interessant - men på mit arbejde ved de fleste altså helt præcis, hvad det er.

Egentlig skal en sådan kringle bestilles dagen i forvejen, lærte jeg. Men ekspedienten var så venlig at lade mig få to valgfrie stænger i stedet.

Faktisk er det der med basser på kontoret en helt overset luksus, synes jeg. Tanken om det minder mig på en eller anden måde rigtig meget om det afsnit af "Da Lotte blev usynlig", hvor moderen (spillet af Anne Marie Helger) sidder og drikker sort kontorkaffe med en smøg i den ene hånd og en basse i den anden hånd, og Mikkelsen (Ole Thestrup) bare kommer ind og skælder ud. Eller scenen, hvor faderen (Finn Nielsen) en weekend morgen irettesætter storebroderen Øffe med et vredt udbrud, hvor han vrisser: "Man starter ikke med wienerbrødet, Øffe!"

Meget er sket siden 1987, og stængerne i dag var gode og syndige - akkurat, som sådan noget skal være ...


Så nu går jagten på den næste bonkringle, som jeg vil huske at bestille i forvejen.
Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home