Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Monday, September 06, 2010

Dessertskuffet

Selskabet denne mandag aften kunne jeg bestemt slet, slet ikke klage over. Af en eller anden grund ER det bare hyggeligt, når fire gamle veninder mødes en sølle mandag aften for at planlægge 10 års gymnasiereunion, og det var det også i aften. Sammen med anekdoter om de "gode" gamle dage blev en lille flaske hvidvin fra Alsace skyllet ned. Maden var okay. Men ikke mere end det.


Jeg fik tagliatelle med grillede tigerrejer, laks og blåmuslinger i cremet hvidvinssauce. Fint nok. Lækre, sprøde grøntsager. To af de andre fik en Mexiburger med gode kartofler og sådan. Fin gennemsnitsmad. (Begge reter kr. 118,-)


Eftersom min portion ikke var kæmpe, måtte jeg have en dessert. På menukortet stod der "massiv chokoladekage", og jeg tænkte, nam, det er lige mig. En lækker, bastant chokoladekage, som ligger godt i maven. Men øv, hvor blev jeg skuffet. Kagen var i bedste fald som et minde om en god klassens time-kage. Fugtig nok, men med en bismag af bagepulver og dårlig kakao. Der var ikke meget god chokolade over det. Kaffen blev akkompagneret af en latte, som ifølge den ligegyldige tjener "altid er på dobbeltshot", men som ikke var særlig kaffig.

Når man dertil lægger ligegyldig/dårlig service, som jeg vil undlade at komme nærmere ind på, så må jeg sige, at helhedsindtrykke for denne hyggelige aften er skuffelse.

Stedet er Kartellet, som kun på det allerkøligste skal anbefales.
Posted by Picasa

1 Comments:

At 10:00 PM, Anonymous Anonymous said...

Det var nemlig rigtig hyggeligt! Næste gang laver du maden! Så er vi sikrer på, at det bliver godt hele vejen igennem! KH S

 

Post a Comment

<< Home