Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Monday, November 15, 2010

Noma nam nam

I fredags var jeg på Noma. Jeg havde glæde mig i over tre måneder til at skulle på Noma. Selvfølgelig havde jeg fra andre, som har været der før mig, hørt, at det var et fantastisk sted, men jeg vil sige, at jeg det til trods var helt vildt sindssygt overrasket over, hvor fantastisk det viste sig at være.

Helhedsoplevelsen er sublim. Fra, man kommer, og de tager imod en ved døren, tager overtøjet og viser en til bords. Vi var fire, og da vi skulle sætte os, var der fire tjenere omkring os, som trak stolene ud på samme tid. Hele aftenen var alting timet og tilrettelagt, uden at vi dog på nogen måde følte os overvåget. Det var så sejt.

Vi lagde ud med champagne og snacks. Ni forskellige snacks!

Se billederne på Flickr.

Derefter kunne vi vælge mellem syv nye retter eller 12 retter, som var de syv nye + fem klassikere. Vi valgte de 12 + vinmenu, selvom jeg var bekymret for, at der også ville følge 12 glas vin med. Men det ville der kun, hvis jeg drak ud, for de ville fylde op hele aftenen. Okay, så. Jeg kan efterfølgende se på det lille printede menukort, vi fik med os, at jeg altså fik syv forskellige vine - alle fra Tyskland. De fleste hvide, og en enkelt var ældre end jeg selv.

Maden kan jeg snakke langt og længe om, men jeg tror, at billederne taler for sig selv.
Posted by Picasa

1 Comments:

At 1:10 PM, Blogger hardkog said...

That's really nice and bio eating. Looks very nice and good.!! Flagstang .

 

Post a Comment

<< Home