Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Friday, May 20, 2011

2 x Jamie Oliver på 30 minutter (cirka)


Så lykkedes det endelig! Efter at have læst flere opskrifter grundigt igennem flere gange faldt valget på 1) Kylling i fad, maste brasekartofler, spinat i fløde og jordbær-slushie (p. 102) og 2) Sprød laks, ris, salat med courgetter og super guacamole (p. 190).

Selvom Oliver siger, at man ikke skal tilpasse opskrifterne smag og behag, så gjorde jeg det altså med laksen. Min erfaring siger mig, at syltede peberfrugter eller grøntsager generelt bare er en dårlig kombi med ris, når børn er inde i billedet. Grøntsager og ris for sig, please. Derfor blev laksen bare med jasminris i stedet for Olivers forslag. Jeg undlod også bærsmoothien, for to dage med smoothie i træk ville blive for meget.

Kyllingen blev rigtig god. Jeg fattede ikke helt det med kartoflerne og låget, som lød så nemt i opskriften, men dejligt blev det. Og den spinat kan altså virkelig anbefales.

Jeg vil ikke gå i detaljer med opskrifterne, for de er ret detaljerede i bogen, men jeg kan konkludere, at jeg mht. laksen nåede det stort set inden for den fastsatte tidsgrænse, mens kyllingen skred, så det tog 40 minutter. Til gengæld er det dét værd. Smagene og nuancerne er værd at bruge lidt ekstra tid på.
Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home