Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Thursday, March 24, 2011

Æggekage med grønt

Denne æggekage smager rigtig godt og er virkelig nem at lave. Den består af lidt kartofler og squash, æg (selvfølgelig) og revet mozzarella. Tilbehøret er asparges salat.

Fremgangsmåde:
Kogte kartofler skæres i tynde skiver, og det gør squash også. Det svitses i lidt olie på panden, og der drysses med salt og peber. I en skål slåes æg ud og piskes med mælk og salt og peber. Æggehalløj hældes over grøntsagerne, og der skrues ned for varmen. Det passer sig selv, og når tiden er rigtig, drysses med revet mozzarella, så det kan nå at smelte. Æggekagen er færdig, når der ikke er mere flydende æg på toppen - og inden bunden er brændt.

Til salaten koges asparges i letsaltet vand (eller dampes i mikroen under film, det gør jeg altid, og det er dejlig nemt, ca. 3 minutter). De skal have bid i. Lad dem køle af og skær dem i 3-5 cm lange stykker. Vend med basilikum, tomatbåde og en dressing af god olivenolie, balsamico, salt og dijon.

Server med lækkert brød.
Posted by Picasa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home