Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Sunday, May 29, 2011

Nem hverdag

Snydepizza

På en måde er den her ret helt gal - specielt, når man har mit italienske ophav i tankerne. Jeg ved heller ikke, om jeg ville turde indrømme over for min mor, at jeg på den her måde virkelig har sprunget over, hvor gærdet er lavest. Men nogle gange må vi vel alle ty til hjælpemidler og få hverdagen til at glide og gå mætte og glade i seng.

En pakke tortilla naturel omdannes nemt til hurtige pizzaer. Smør flåede hakkede tomater ud på dem, god italiensk kogt skinke, revet mozzarella, oregano + lidt olivenolie og så i ovnen, til osten er smeltet helt rigtigt.

Kyllingepasta af kyllingerester
Man tager kylling fra dagen før og svitser med saft og kraft, lidt finthakkede løg og hvidløg. Tilsætter fløde og lader koge op og simre lidt. Smager til med salt og peber. Koger pasta og blander herligheden, topper med persille og parmesan.


Asparges er en favorit her først på sommeren. Kogt til perfektion med et spejlæg og parmesan er det ren nydelse. En god forret eller en god miniret sammen med andre retter eller med ost og godt brød bagefter.


Et udvalg af oste. Den store i forgrunden er en stor, glædelig overraskelse for mig. Økologisk vesterhavsost. Den smager godt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home