Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Sunday, July 02, 2006

Der er nogen, der ikke spiser snegle



Men det gør jeg altså. Og jeg kan godt lide dem. Faktisk. Så bom bom, i dag stod den på snegle til forret og bøf med salat og guac til hovedret. Sneglene er meget simple. (Man køber dem på frost i Irma for eksempel) Man skal bare tænde ovnen på 180 grader og lade sneglene stå, til hvidløgs-persille-smørret bobler.



Bøffen er blot stegt og krydret med salt og peber. Guacamolen er lavet af modne advocadoer med hvidløg, tomater, citron og salt. Ret nemt. Salaten var dresset med en mandarin-olivenolie, balsamico og salt. Til hele molevitten var der varmede ciabatta-boller. En meget simpel, men dog alligevel velsmagende middag.


Lige lidt frokostips:
Jeg har genopdaget toasterens herligheder. Det smager ret godt at fylde en ciabattabolle med tomater, bøffelmozzarella og basilikum og krydre med salt, peber og olivenolie og så ind i toasteren, så osten smelter. En anden variant, der heller ikke er dårlig: Italiensk kogt skinke, cheddarost, smør, sennep. Nam.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home