Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Wednesday, July 26, 2006


Så blev det frikadeller med spinat, ærter og salat. Jeg elsker simpelthen spinat. Krydret med citron, salt og olivenolie er det altså noget af det bedste. Salaten er lollo rosso og rucola med olivenolie og balsamico. Ærterne er bare ærter. Frikadellerne er af hakket kalv/svin, rasp, æg, mælk, løg, salt, peber. Det er lækkert med rasp i stedet for mel, for de bliver lidt lettere, synes jeg.


Fransk chokoladetærte fra Irma. Den hitter altid.



Det katastrofale: Jeg ville jo have lavet blomkål med bechamel til frikadellerne i dag. Da jeg kiggede på blomkålen, havde den fået nogle lidt sorte små pletter. Jeg slog det først hen og tænkte, at det var jord, der bare skulle skylles af. Men det lignede alligevel ikke helt bare jord. Det så lidt mug-agtigt ud. Jeg kiggede nærmere på det og kiggede sådan ind i blomkålen, hvis I forstår. Ind til stænglen-agtigt. Og her så jeg så det klammeste: Små flueæg og en lille bitte blomkåls(banan)flue fløj ud i hovedet på mig. Jeg besluttede mig for at kassere blomkålshovedet og puh, der går nok lige lidt tid, før jeg lægger sådan et ned i indkøbskurven igen. Bvadr!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home