Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Tuesday, July 25, 2006

Unskyld

Jeg har virkelig været travlt optaget på det seneste. Jeg ved godt, det ikke er nogen undskyldning, men det er da en form for forklaring på min manglende opdateringen.


Torsdag: Penne alla dona onesta (ærlig kvinde), som er inspireret af en pastaret, jeg engang fik på en veneziansk restaurant, Trattoria Dona Onesta. Egentlig hedder en kvinde jo donna på italiensk, men på veneziansk er det altså kun med et n. Pastasaucen består af grillede zucchini, grillede peberfrugter og grillede auberginer. Auberginerne er i denne version udeladt, og grøntsagerne er stegt hårdt i en sauterpande (da jeg ikke har en grill). Derefter tilsætter man hakkede flåede tomater og lader det simre. Krydr med salt og peber. Tilsæt til sidst piskefløde. Dejlig nem og meget velsmagende ret. Her serveret med parmesan på toppen.


Fredag: Ovngjort rødspættefilet med nye kartofler og salat. Rødspætterne er rullet sammen og lagt i et ovnfast fad. Tilsat er rød peber i små terne, squash i små tern og finthakket løg. Krydret med salt, peber og citron. Piskefløde over. I ovnen ved ca. 200 grader i 15-20 minutter.

Lørdag: Middag hos svigerfamilien - ingen billeder. Men forret: indbagt laks - mums, dejlig kalveculotte grillet perfekt på Webergrillen med skøn salat, kartoffelsalat og diverse tilbehør.

Søndag: Stegt kyllinge lårfilet med salat og brasede kartofler - ingen billeder.

Mandag: Friske tagliatelle med champignonssauce med ærter, bredbladet persille og sprødstegt bacon. Svampene svitset på panden, bacon sprødstegt på en anden pande eller i en kasserolle (det gjorde jeg). Fløde på svampene, bredbladet persille, ærter, salt, peber. Tagliatelle koges. Sauces blandes med pastaen. Pyntes med bacon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home