Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Tuesday, August 01, 2006

Kanin i hvidvin med ovnstegte kartofler og salat


Jeg har længe lovet Sigrid at lave kanin til hende. Endelig fik vi gjort det i søndags. Denne er lavet med hvidvin, løg og kapers. For opskriften på italiensk, klik her. Ellers følger en parafrase på dansk her:

Til fire personer skal man bruge en kanin skåret i stykker, 4 skalotteløg, 1 skefuld afsaltede kapers (dvs. saltede kapers, som er skyllet - ikke syltede kapers!), 1 fed hvidløg, 1 glas tør hvidvin, oliveolie, 1 kvist timian, salt, peber.

Olivenolien varmes i en sauterpande. Hvidløg og timian tilsættes, men fjernes igen, når det har givet olien smag. Derefter brunes kaninstykkerne godt i panden. Hvidvinen hældes over. Lad det fordampe. Hæld ½ glas vand på, læg låg på og lad det simre i 15 minutter. På en anden pande klares løgene. Herefter tilsættes de til kaninen sammen med kapersne. Krydr med salt og peber. Låg på. Simre en halv times tid.

Kartoflerne er bare skåret i kvarte og i ovnen ved 200 grader en halv times tid. De er krydret med olivenolie og salt. Intet andet.


Økologisk Skee Is med hindbær og chokolade. Hindbærisen var ok, mens chokoladeisen ikke var et hit. Konsistensen var ikke cremet nok, og smagen ikke intens nok. Jeg kan ikke anbefale denne is, hvis grundtanke jeg ellers sympatisere med. Men man skal jo prøve noget nyt engang imellem ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home