Et sultent menneske skriver

Jeg elsker mad. Jeg tænker meget på mad, og engang imellem deler jeg med dig, hvad jeg spiser ...

Wednesday, August 30, 2006

Shawarma mit pommes



Fra en libaneser i Kreuzberg fik vi skøn shawarma (og pommes frites). Vi havde været forbi de første fire-fem stykker, som kun kunne byde på en kæmpestor bindex-bolle (dem veg vi udenom). Efter lidt søgen fandt vi et skønt sted, hvor alt så lækkert og hjemmelavet ud, og shawarma'en var faktisk kød og ikke klistermiddel. Den smagte skønt. Brødet var helt klart hjemmebagt, og det var lidt mere pitabrødsagtigt end de durumruller, man kan få i København. Hvis man dog i København vil finde et sted, hvor shawarma'en er i orden, så kan jeg anbefale Kebabistan (Istedgade 105). Udefra ser det ikke ud af noget, men det skal man ikke lade sig nare af. (Ellers kan Politiken den 6. februar 2004 oplyse, at følgende fire steder også skulle være bindexfri: Shawarma Grill House, Frederiksberggade 36; Søkebaben, Nørrebrogade 31; Bibi's Diner, Rosengården 14; Eagel Steak House, Rantzausgade 32)

3 Comments:

At 9:29 PM, Blogger cyclonebill said...

Ser godt ud! Men bindex - hvad er bindex?

 
At 10:28 PM, Blogger Elnif said...

Bindex er bindemiddel, som de store farsboller de fleste shawarmasteder er lavet af. Du kan kende den dårlige shawarma på udseendet. Ligner det en kæmpe klam frikadelle, hvor fedtet flyder - så er der næsten garanti for bindex. Ligner den et spyd med kødstykker på, så er der nok ikke bindex i.

 
At 8:47 AM, Blogger cyclonebill said...

Hmm, okay. Men hvis jeg er skidefuld og sulten og træt, så tror jeg faktisk bedst jeg kan lide de klamme, fedtede, salte bindex-shawarmaer. Sorry!

 

Post a Comment

<< Home